lördag 22 november 2014

Efter

 Måste ju visa att jag visst ibland också städar. Så som idag. De känns så skönt efteråt.
 Diskade till och med bort alla flaskor och annat som kräver handdisk som har en tendens att samlas på hög.
 Skulle önska en annan design på trä diskborsten, den passar inte till snäva glas. Men i övrigt är den bra.
 Doften av bivax ljus och kaffe som sprider sig i rummet.
Världen har blivit lite ljusare utanför. Lättar upp i mörka november. Hinner lagom njuta av att de är städat medan jag dricker eftermiddagskaffet.

Men sen kommer barnen hem. Så som de brukar gå tog det 5 min så hade de blött ner hela köksgolvet med skurvattnet som jag hade glömt fram. Ytterst tacksamt att städa med småbarn.

Trevlig helg!

6 kommentarer:

  1. Åh, doft av kaffe och bivax låter som en härlig kombination :) trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. ja har dendär samma diskborsten, tycker den är hemskt obekväm. kanske man kunde finna ett bra alternativ till den nånstans?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Tycker att jag sett en annan variant som liknar plastdiskborsten i utformning. Minns ej varifrån. Säg till om du hittar.

      Radera
  3. Prova att virka eller sticka tawashi som är en japansk typ av disksvamp - googla så finns det massor mönster! Kan vara bra komplement till diskborsten :0)

    SvaraRadera