måndag 6 oktober 2014

Hemma hos oss


 
Igår hade jag ett gäng trevliga damer och barn på besök. Hade storstädat huset för en gång skull. Kan ju tillägga att jag inte är den nitiskt kliniskt rena städande typen. Jag gör hellre annat som är roligare. Men visst sopar jag golvet ganska ofta, men städar gör jag bara var annan vecka. Sedan hålls det städat ca. en halv timme innan barnen virvlat runt som virvelvindar och stökat till det igen. Så de här med att städa känns inte så värst kul när det aldrig hålls städat.

Det är ju bättre ur ett giftfritt perspektiv om man vore den städande typen, för genom att våttorka 1 gång i veckan får man bort en hel del av partiklarna som kommer från skadliga plastsaker,och  partiklar som kommer från plastiga väggfärger etc.
Men jag orkar tyvärr inte vara så pedant.

Passade på att knäppa lite bilder så ni får se hur vi bor.
Men jag lär nog aldrig bli någon inredningsfotograf heller, för jag tar usla inredningsbilder. Jag får liksom inte till det. 

Bilden ovan ser ni en bråkdel av mitt loppisfyndade tyglager.
Bilden nedan min arbetshörna där jag syr och donar.



 Vårat sovrum.
Köket, husets hjärta. Det är här jag älskar att spendara tid.

 Dagens middag ligger i blöt. Ärtsoppa. Mums!

 Vardagsrummet. Nästan allt i vårt hus är loppisfynd eller hemma byggen. För jag har en princip som jag håller hårt på. Jag vägrar köpa nyproducerat. Dels för att gamla grejer är av bättre kvalitet och dels med tanke på miljön. Det går att få ett hem trivsamt även fast man bara köper saker på loppis.
I somras köpte jag de här skåpet på en annons på Findit. Först hade jag tänkt måla det. Men jag började älskar den terrakotta roströda färgen.

Ja så här har vi det.

2 kommentarer:

  1. Vackert hem! Blir så inspirerad av din fina blogg å alla tips å recept :) keep up the good work :)

    SvaraRadera
  2. Kul att få se hur ni bor, hemtrevligt och fint!

    SvaraRadera