söndag 4 maj 2014

Varmbänk, hur gick det?

 I morse när vi vaknade var det 2 cm med snö på marken den 4 maj ( detta är rätt ovanligt även för Finska österbotten). Tur att jag odlar i varmbänk och inte på friland ännu :).

Ja, hur gick det då med min varmbänk som jag skrev om här? Första försöket blev misslyckat. Det bildades ingen värme. Då tillsatte jag mer hästskit, (en till skottkärra full) och ytterligare 60 liter vatten. Där efter traskade jag runt i dyngan, så att de blev kompaktare. Lade två jordsäckar på, och lät det vila ca en vecka.

För en vecka sedan sådde jag och nu har det grott. Tadaa... väntar med spänning på att skörda.
I övrigt håller jag på i trädgården för fulla muggar, där av tystnaden på bloggen. Uppdaterar snart vad för spännande jag har donat med. Håll utkik!

Skön söndag till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar