onsdag 7 maj 2014

Trädgårdsfix och betongjutning

 
Uppdaterar med ett jätte spretigt inlägg. 
Våren är underbar. Det gör att de kliar så i mina pyssel och trädgårdshänder. Kan ju inte låta bli att börja på en massa projekt. 

Vi har en björkpark nedanför huset. Här har jag planterat skillor, blåsippor och vitsippor i förhoppning om att de skall sprida sig och bilda en saligt blommande park.
På trappan har jag planterat lite sommarblommor. I brist på stora krukor ( och de brukar ju vara rysligt dyra också) så gjorde jag en fattigmans version. Jag fick från en lokalbutik stora saltgurkskonservburkarsom jag spraymålade om. Jag lämnade med flit kvar locket, gillar att man kan se att det är en konservburk.

Sedan har jag ramlat in i betonggjutar träsket. De är så himla kul.
Jag har gjort några krukor och planerar att göra flera, för de är så snyggt ( och lätt att göra).
Ett fat av en gammal silverbricka. 
Betongkulor av ett loppisfyndad glaskula. ( Ni vet en sån där 80- tals med en plastros in i...blää..) 
Fyllde glaskulan med betong, lät det brinna 5 dagar. Sedan log jag sönder glaset med en hammare i en hink. Glasbitarna går till återvinningen. Hej då 80-tals kitch!
Kuligt värre :).

Håller även på att gjuta trädgårdsplattor till en ute sittplats. Återkommer eventuellt med en uppdatering om det.

 Rädisorna har fått fart i varmbänken.
 En lekstuga har vi hunnit bygga, mer om det en annan dag.

Sol, fågelkvitter, kläder på tork och friska vindar. Underbart.

Synd bara att en av oss har spysjuka, så får se om vi andra också insjuknar. Hoppas på solskensdagar och friskare tider.



1 kommentar:

  1. Så härligt!
    Vill bara se mera och nyfiken på lekstugan :)
    /Evelina - Evelinas Ekologiska

    SvaraRadera