tisdag 20 maj 2014

Odlings optimism och 18 försvårande individer

Hå hå jaja... Idag har jag försökt så vårt trädgårdsland. Men men de va inte de lättaste med 2 busiga barn om gick ständigt över så fårorna, vattnade varandra eller rev upp löken som jag just hade fått ner. Som om inte de var nog hade jag 13 hönor och 3 tuppar som jag fick jaga iväg från mina nysådda rader. Nåväl efter att barnen var nattade och hönorna inlåsta för natten, fick jag i alla fall en del gjort.

Nu är löken, purjolöken ( som jag försått), vitkålen och broccoli ( som jag försått), 2 sorters grönkål och ärterna nere. Halva landet är sått, så nu undrar jag bara hur sjutton jag ska få rum med 3 sorters sallad, rödbeta, spenat, fänkål, svartrot, kålrot, palsternacka, vaxbönor, persilja, dill, slanggurka, zucchini, spagetti pumpa, nakenfröpumpa, ringblomma och solros? Bara att konstatera att jag tror att jag var lite väl optimistisk på min odlingsyta när jag beställde fröna. Blir nog till att utvidga landet, eller så får jag ta och sno en del av makens proffs land som ni ser bredvid.

Nääää... va då odlingstokig ?Jag?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar