fredag 23 maj 2014

Glasskalas och tårta med ätbara blommor

 Hipp hurra för min dotter som har fyllt 4 idag! Dagen till ära hade vi glasskalas med familjen. Jag gjorde egna strutar och 3 sorters glass ( allt ekologiskt såklart :) ). Maskrossorbet ( delar med mig av receptet en annan dag), chokladglass, och sockerfri banan och svartvinbärsglass åt de allra minsta glass kunderna.
Lekstugan blev förvandlad till glasskiosk för dagen.

(Skynket gjorde jag förra året. Vi brukar spänna upp det i en dörröppning och ha det som butik. Super enkelt att sy, bara att klippa ett hål i lämplig höjd i ett tygstycke, sy kantlist runt, och sy fast gardiner. Sy även fast två öglor så man kan hänga upp den ).

 Svartvinbärs och bananglass till minstingen.

Betalade måste man ju också göra i en glasskiosk. De görs bäst med småsten. :)

Som grädde på moset måste de ju också vara en tårta när man fyller år.
Min dotter är väl lik sin mor när hon önskar att tårtan ska dekoreras med ätbara blommor, som hon själv fick plocka i kohagen bredvid. Maskros, harsyra, harsyra blommor och mynta blad.

I något skede uttryckte hon att ; - Mamma de här är den bästa födelsedagen någonsin.Tror ju inte hon kommer ihåg de tidigare födelsedagarna så värst bra. Men hon verkade ju vara nöjd med dagen.

Nöjd och glad 4 åring = lycklig mor.

1 kommentar:

  1. Åh, underbart!! :) Låter som det bästa kalas man kan få :)
    /Evelina

    SvaraRadera