söndag 21 september 2014

Lunch vid ån

 Åhhh vad jag har njutit den senaste tiden av det varma höstvädret. Men ska man tro på senaste väderprognosen blir det kallare nu kommande vecka åtminstone häromkring.

Så i dag har jag och barnen tagit in alla tomater från växthuset, tagit upp potatisen ur landet, samt skördat de sista bönorna. Nu kan kylan komma.

Bilderna är från i fredags när jag passade på att äta lunch på en sten mitt i vår å som rinner förbi vårt hus.
 Mer naturlig dukning kan det väl inte bli.
Älskar att slänga i hop matiga sallader. Här är en på ekologiskt rödris,vita bondbönor, egen grönkål, svarta marinerade oliver, salta jordnötter, olivolja, vitlök och balsamvinäger. Som tillägg en grön sallad och turkisk yoghurt. Mums!

1 kommentar:

  1. Ja det är härligt i naturen man får ny energi och det finns så mycket att se och upptäcka med och utan barnen. Vi går på upptäcksfärder och hittar fina saker som vi tar hem och gör något roligt av. Att ta en fika eller lunch ute smakar ju så mycket bättre än inne ibland. Så mycket som du har slitit med allt borde du ju ha en hel spahelg. Men det är ju kul och guld värt när vintern kommer och man får ta av alla skatterna och kan äta dem med gott samvete. Jag gör mycket själv också och det är värt allt.

    SvaraRadera