torsdag 12 juni 2014

Skillnaden mellan att täckodla och att inte göra det

.
Vill visa er hur de går för min täckodling. Vitkålsplantorna jag drev upp ligger under samma duk och växer till sig. Skillnaden är bara den att runt vissa av dem täckte jag med gräsklipp medan jag inte alls täckte runt några av dem. Vilken planta skulle du vilja rensa ogräs runt. Jag väljer helt klart den första.

Hurra för täckodling! De funkar ju! Viktigt att man bara fyller på med organiskt material under hela säsongen, för det bryts ju ner hela tiden.

Nu har jag ju bara ett problem, jag har för lite gräsklipp, trots att vi har enormt stor gräsmatta. Man får gärna donera sitt gräsklipp till mig, he he.... För mig är det guld värt just nu. Täcker in nästan allt för att slippa rensa ihjäl mig :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar