torsdag 21 mars 2013

Påsk pyssel

 Det börjar närma sig påsk, och då får man äntligen börja pyssla och pynta. Förr gillade jag inte alls påskpynt, tycker fortfarande inte att plastkycklingar och mängder av olika färggranna fjädrar är särskilt snyggt. 

Men påskpynt i mera naturnära färger med lite stänk av någon färgklick tilltalar mig mera, då kan jag t.o.m tycka att det är riktigt snyggt. Hittade denna läckra plåtburk på min senaste loppisrunda, tyckte den passade så bra till påsk, inte sant?
 Fjädrarna har jag fått av min jaktande bror i höstas, nu kom de i användning i påskriset.
Påskäggen målade jag ifjol.
Årets bidrag till påskpyntet är dessa fjäderägg som jag gjorde av fjädrarna jag fick. Jag limmade på dem (med hjälp av limpistol) på vanliga urblåsta äggskal. Tada fjäderägg.

Mera påskpyssel hittar du på Fabriken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar