torsdag 28 mars 2013

Inspiration i Mars

 Veckans tema på fabriken är Mars moodboard. 
För mig är mars månad tiden då jag börjar planera och fundera över sommarens odlingar. Örterna och tomatplantorna har jag på fönsterbrädet, där de sträcker sina gröna stjälkar upp mot himmlen.
 Oj vad jag längtar tills jag får börja påta i jorden utomhus.
 I sommras hade jag dessa flerbladiga rosa valmon i rabatten, hoppas de blir lika vackra i år igen.
På en solskens promenad i dag märkte jag att syrenen hade fått fina gröna knoppar. 

JA, äntligen börjar den, den ack så efterlängtade VÅREN.

Mera Mars inspiration hittar du på fabriken.

1 kommentar:

  1. Ja, trots att det verkligen inte känns som det nu när det fortfarande är snö så är det väl snart dags att börja påta med odlingarna. Härligt! :)

    SvaraRadera