fredag 24 augusti 2012

Fynd från Juthbackamarknad

 Detta är mina fynd från Juthbackamarknad som var förra helgen. Tydligen höll jag utkik efter lampor då jag lyckades få hem 4 st. Den första från vänster är en 60 tals klassiker som jag gav 6 euro för. Den andra från vänster är en  Arabia värmare egentligen, men tyckte så om formen på den så jag tänker konvertera den till en bordslampa. En registerskylt har jag länge velat ha, och nu slog jag till. Skomakar lampan i plåt gav jag 3 euro för och bygglampan kostade 5 euro, den tänkte jag hänga upp i  min atelje'. Ägglådan gav jag 7 euro för, förvarings lådor kan man aldrig få för många av.
 En liknande biostol som denna har jag sprungit på för ett år sedan på ett loppis, men köpte inte den då, och har ångrat mig ända sedan dess. Så nu då jag hittade denna på marknaden blev jag tvungen att slå till för 30 euro. Sitsen går att fälla upp så den kommer att passa perfekt i hallen på övervåningen då vi har renoverat klart där.
En tumstock, en blomsterplatta ( som jag använder till gamla fina postkort), en snygg robust klädkrok som jag inte kunde släppa kom också med hem. Ateljé skylten köpte jag av Lundagård som såklart var på plats.

Ja marknaden är som alla skrotsamlares julafton, synd att man måste vänta ett helt år tills nästa gång.

2 kommentarer:

  1. Roligt att se dina fynd, finfina grejer!

    SvaraRadera
  2. Men oj så många fina fynd du gjorde.

    Ha en skön helg. // Lissen

    SvaraRadera