fredag 11 december 2015

Ekologiska julklappar till barn


Le toy van TV295 KassakoneVit Häst Naturgummi Green Rubber Toys - Horse, 15 cm


Jag tänkte avslöja vad vi har köpt åt våra döttrar till julklapp, samtidigt ge er tips på de bästa ekoleksaksbutikerna som levererar till Finland.

Våra flickor får varsin mjukdjurs häst i ekobomull, samt ett magnet pyssel och en badleksak från en av mina favorit butiker http://www.goodforkids.fi/.
De har jättestot utbud av fina miljövänliga leksaker. Frakten härifrån är inte heller speciellt dyr.

Från Lapplandsecostore får de varsin naturgummi häst. http://www.laplandecostore.se Lappland har ca.15 euro i frakt kostnader dock, så de kan lönas att beställa tillsammans med någon bekant.

Jag hade velat beställa kassa aparaten från en svensk ekobutik, men de levererar inte till finland, så efter lite googlande hittade jag den härifrån. http://www.lahjakas.fi ( men de har för övrigt inga ekoleksaker). Inte för att Le van toy som är tillverkaren till kassaaparaten heller är ekocertifierade men jag tyckte att den blev godkänd ändå eftersom jag inte hittat någon lika fin i trä.

Övriga ekowebshoppar som är super är:

Ekokiva Här hittar man både barnleksaker och giftfria husgeråd.

Askur & Embla här hittar man presenter till babyn eller till den yoga älskande föräldern.

Eko Leksaksmärket Plantoys finska återförsäljare hittar men på Leikkinen ( men de har även oekologiska saker där).

Kokobello har fina ekoleksaker och ekokläder, men här finns även oekologiska saker, så de gäller att veta vad man beställer. Härifrån måste man ta special kontakt med Kokobello för att få levererat till Finland.

Ekotextil har superfina ullkläder åt hela familjen. De levererar till Finland.

GreenLily här hittar man rostfria sugrör eller ekologiska barnsängkläder.

Vet ni några övriga eko nätbutiker som levererar till Finland som jag missat, så får ni gärna tipsa.




1 kommentar: