tisdag 13 mars 2012

Naturkosmetika

Jag vill tipsa er om en otroligt bra foundation från naturkosmetik märket Benecos.
Benecos tillverkar ekologiska sminkprodukter utan skadliga parabener, paraffin, silikoner, PEG och syntetiska färg- och doftämnen. Alla sminkprodukter är certifierat ekologiska av BDIH förutom nagellacken.

Den är känns len och mjuk på huden och passar bra åt min bland hy, den täcker finnar och de mörka partierna under ögonen. Jag använder även Benecos maskara, kajal och rouge.

Då jag blev gravid med min dotter började jag ifrågasätta och fundera över hur mycket kemikalier vi egentligen får i oss via kosmetika, och skönhetsprodukter. Så jag bytte ut allt i badrumsskåpet; deodorant, tandkräm, shampoo och smink mot mer naturvänliga och kroppsvänliga produkter.

De finns otroligt bra allternativ med naturkosmetika idag, så var inte rädd för att testa. Man behöver inte kompromissa sin livsstil för att bli lite mer hälso och miljövänlig, det räcker med att byta ut de produkter du använder mot mer hälso och miljövänliga produkter, för det finns bra allternativ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar