onsdag 25 januari 2012

Halsband

Jag nämde tidigare att jag har börjat med silversmide. Detta halsband är en av grejerna jag gjort. Tre stycken silver gafflar har fått sätta i sig sin sista potatis, för att istället bli ett halsband. Jag sågade bort gaffeldelen, så att det lämnade skaftet, böjde om, filade, slipade, borrade hål och gjorde en silverkedja. Tadaa, ett festligt halsband.

Jag är som sagt ett stort fan av remake. Alltså att man tar något gammalt som inte används och gör det till något nytt. De får mig att trycka igång kreativitets knappen. Hm, vad kan jag göra av de här gamla skrotet?

3 kommentarer:

  1. Verkligen fyndigt och vackert! Du är begåvad som ser de där möjligheterna att använda t.ex skedar eller annat gammalt o göra fina smycken av dem!

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt fint! Såg en bild någonstans där någon hade gjort ljusstakar av silverskedar genom att fästa små "silverkoppar" på själva skedhuvudet i lämplig storlek för stearinljus.

    SvaraRadera
  3. Otroligtmsnyggt halsband. Jag har en ring som är gjord av en silversked.
    Jag skulle gärna köpa ett sådant halsband av dig.
    Anette

    SvaraRadera