onsdag 16 mars 2011

Längtan till vår

 Just nu suktar jag efter vårsolens värmande strålar, de första vår blommorna, fåglarnas sång och grönskande tider.
 Lata sköna kattdagar i solen. Här har vår katt Bosse så mysigt under busken.
 Blå sippan ute i backarna stå, ja men tyvärr först om en och en halv månad.

 Häggdoft...mmm... finns det någon underbarare doft?
Vindspel som klingar härligt i med vinden. Detta vindspel gjorde jag i fjol, och i år i maj hoppas jag få sitta under trädet med lite mjöd och en socker munk, och sen då de blir kallt går jag in i vårt hus (vilket vi förhoppningsvis flyttat in i då).
Sköna vår, du kommer väl snart?

2 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder1 Jag blir alldeles vårpirrig!

    Rebecca hallonsemla.devote.se

    SvaraRadera
  2. Tack Rebecca :) Ja, man börjar verkligen längta till blommor och värmande vårsol efter den långa småtrista vintern.

    SvaraRadera